Pluim Kledingadvies individueel stijladvies

Met 32 jaar ervaring in sales, marketing en communicatie, waarvan 16 jaar in loondienst en 16 jaar als zelfstandige, dacht ik dat ik wel wist hoe ik mijn eigen marketing en communicatie moest aanpakken. 

Ik ben onlangs opnieuw begonnen als zelfstandig styliste. Maar zelfs met mijn ervaring maakte ik een grote fout: ik probeerde te veel verschillende doelgroepen te bereiken.

Te veel van het goede

Ik richtte me op particulieren voor individueel advies, organiseerde workshops voor verenigingen en groepjes vriendinnen, bood kleur- en stijladvies aan voor professionals en verzorgde teambuildings voor bedrijven in diverse sectoren. Bovendien ging ik samenwerken met grote en kleine winkels om opleidingen en kledingadvies te bieden aan hun verkoopmedewerkers. Ook was ik beschikbaar als styliste voor evenementen. Ja, inderdaad, te veel om op te noemen!

Het resultaat? Mijn boodschap bleef vaag en niemand wist precies wat ik te bieden had. Met andere woorden: het werkte niet!

Kiezen is niet verliezen

Bij het bepalen van je doelgroep is ‘kiezen is niet verliezen, maar eerder winnen’ het motto. Dus besloot ik uiteindelijk om me te richten op twee specifieke doelgroepen, hoe moeilijk dat ook leek. Want hoewel je graag zoveel mogelijk mensen wilt helpen, is het essentieel om je te richten op degenen met wie je echt een connectie hebt en die jouw diensten het meest nodig hebben.

 

Pluim Kledingadvies stijladvies voor mannen

Stel jezelf deze vragen

Ik heb mijn keuze gemaakt, en eigenlijk was het niet zo moeilijk. Ik heb simpelweg mijn hart en mijn buikgevoel gevolgd. Dit is de juiste keuze voor mij. En uiteraard heb ik geleerd uit mijn fout. Ik vroeg mezelf af: “Met wie wil ik echt samenwerken?” “Past deze doelgroep bij mij en ik bij hen?” “Kan ik deze doelgroep het beste van dienst zijn met mijn aanbod?” “Waar word ik écht gelukkig van?”

 

Mijn keuze is nu helder

Met Pluim Kledingadvies zal ik me, naast individueel advies voor professionals (kleur- en stijladvies, garderobeplanning en personal shopping) voornamelijk richten op eigenaars en zaakvoerders van winkels in de modesector. Hier kan ik mijn passie voor kleding, accessoires, schoenen en brillen, mijn expertise in marketing en communicatie en mijn ervaring als styliste perfect combineren: de ideale formule voor de mode retail.

Benieuwd hoe ik modewinkels ga ondersteunen? De komende weken zal ik hier meer over delen op mijn website en mijn LinkedIn-profiel! Als je niet kunt wachten en alvast kennis wilt maken met mijn aanbod, maak dan een afspraak op 0484 49 77 75.

Deel dit bericht op sociale media!