Training en begeleiding van verkoopmedewerkers

Consumenten kopen tegenwoordig steeds vaker online artikelen die ook in jouw fysieke winkel worden aangeboden. Maar hoe kun je als winkeleigenaar het verschil maken?

Het geheim is het bieden van persoonlijk en deskundig advies dat een webshop niet kan evenaren.

Jij en je verkoopmedewerkers spelen hierin een cruciale rol. Als ervaren sales- en marketingverantwoordelijke begrijp ik hoe belangrijk het is om de klant centraal te stellen in het verkoopproces.

En het goede nieuws is dat verkopen een vaardigheid is die je kunt leren!

Tijdens de trainingen gaan we in op volgende onderwerpen, zowel in theorie als praktijk:

  • Wie is mijn klant? 
  • Wat wil en verwacht mijn klant en hoe kunnen we die verwachtingen overtreffen?
  • Basisbegrippen van kleur en stijl (kleurtypes, lichaamsvormen, kledingstijlen, enz.)
  • Hoe geef ik het juiste kleur- en stijladvies?  
  • De verschillende stappen in het verkoopproces: van begroeting tot verkoop 
  • Hoe kan ik de klantvriendelijkheid verbeteren?
  • Hoe kan ik de klanttevredenheid verbeteren?

Als opvolging van de trainingen bied ik een begeleidingstraject aan. Het doel is om jouw verkoopmedewerkers te ondersteunen en te motiveren om de kennis elke dag toe te passen en indien nodig bij te sturen. 

 

Tarieven voor trainingen en begeleiding van je verkoopmedewerkers: op aanvraag

Meer info over kleur- en stijladvies voor je medewerkers?

Contacteer mij

voor meer informatie of een afspraak.